2012. december 3., hétfő

Recept | Blogkóstoló 6 - Kókuszos-meggyes-málnás muffin

Az Éva által kezdeményezett Blogkóstoló 6. háziasszonya Barbi volt. Az ő jóvoltából vendégeskedtem ezúttal  Erika Epercsók c. blogján.
Finomabbnál finomabb receptekkel látni, jobban mondva képeket és a hozzávalók listáját, mert Erika az elkészítést már nem írja le, amim valljuk be, ilyen kevésbé tapasztalt (leendő) konyhadündérkének bizony-bizony jól jött volna!

A blogon kutakodva, keresgélve akadtam a kókuszos-málnás muffin receptjére. Rögtön megtetszett, így mikor két  héttel ezelőtt sikerült hétvégére haza utaznom, rögtön el is készítettem! (Persze volt még egy másik recept is lementve, arra az esetre, ha mégsem sikerül haza utazni és a bentlakásban kell valami finomat készítenem.^^) Édesanyám a fagyasztóból meggyet vett fel málna helyett, így lett a kókuszos-málnás muffin végül kókuszos.meggye-málnás muffin. :)




Mi rögtön két adagot készítettünk belőle, az egyik ment muffin formába, a másik pedig kalács formába. :)
De az adagokat úgy adom meg, ahogy a receptben is szerepel. Én egy picit változtattam néhány hozzávalón, íme:

Hozzávalók (12 db-hez):
20 dkg liszt, 10 dkg cukor, 10 dkg vaj, 1 dl tejföl,
3 evőkanál málnalekvár, fél citrom, 10 dkg kókuszreszelék,  
2 tk sütőpor, 1 tojás, kb 20 szem meggy


Elkészítés:
1. A vajat a cukorral és a tojással kikavartam. kicsit elvágódott, de így jár az ember, ha a vajat nem olvasztja fel. :) Ennek ellenére szépen rendbe jött mikor beletettem a lisztet, sütőport, tejfölet. Mikor jól összekevertem, hozzáadtam a málnalekvárt és egy nagyon kevés kókuszreszeléket.
2. Mint fent említettem, a meggy fagyasztott volt, így szitába került, hogy lecsöpögjön a leve. Ezt a levet is végül hozzáadtam a masszához. A megmaradt kókuszreszeléket pedig (ez volt nagyobb arányban, nem az, amit belekevertem a masszába) ráöntöttem és belehempergettem.
3. Végül a tésztát a formába mertem és mindegyik tetejére tettem pár meggyszemet. A mennyiségtől függően lehet 2-3, de akár 5-6 szemet is tenni, attól függ, mennyi meggy áll rendelkezésünkre. :) Ha a szitában maradt még kókusz, az is mehet a süti tetejére. Majd felszívja a levet amit a meggy ereszt.
4. Előmelegített sütőben kb 40 (de lehet több-kevesebb is sütőtől függően) perc alatt készült el.


A kalácsszerűség kicsit tippadt (szappanos, szalonnás, szíjas... ki hogy szokta használni^^) lett. Tudom, hogy így nem szép, viszont én így szeretem a legjobban a sütiket, úgyhogy még örültem is neki. ^^ A kalács még itthon elfogyott, a muffinokat pedig felpakoltam és következő hétvégéig kitartott. :) Nagyon jó tízorai volt az egyetemen, és még a csoporttársaim is kaptak belőle. ^^


Nem egy tipikus karácsonyi sütemény, de akár az ünnepi asztalon is el tudom képzelni.
Erika szerint, idézem, "A tetejére lehet tejszínhabot vagy mascarponét is tenni, vagy fehércsoki krémet, ahogy én is tettem." Így már valóban elég ünnepélyes tud lenni. :)
Erika, köszi szépen a receptet! :)
Ha esetleg van valakinek valami ötlete, hogy miért lett ilyen a kalács, azt örömmel fogadnám, ha megosztaná velem! :)

Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből