2017. április 15., szombat

DIY | Húsvéti ajtódísz


Sziasztok!

Régóta szeretnék már húsvéti ajtódíszt készíteni. Először úgy gondoltam, majd hímezni fogom, de idő hiányában letettem róla. Már aztis hittem, hogy idén sem lesz ajtódíszünk, mikor tegnap megpillantottam ezt a bejegyzést Sucikánál. Rögtön tudtam, hogy nekem ezt el kell kszítenem!

Ha kíváncsiak vagytok a munkafolyamatra, olvassatok tovább. :)



Amire szükség lehet:

  • karton alap - Sucikáék kereksajtos dobozt használtak fel, én egy sportnadrág kartonját, de egy harisnya csomagolásában található vagy régi füzet hátlapja is tökéletes;
  • nyuszi sablon - én az itt találhatót használtam, de aki nyomtatni szeretne az Sucikánál azt is talál;
  • tojás sablonok - minta nélküliek szintén Sucikánál, vagy mintásak itt (én mindkettőt használtam^^);
  • színes és/vagy mintás papír - ezekre is lehet tojás alapokat nyomtatni. Nekem nincs mintás papírom (ha ezt a választjátok, a fehr oldalra nyomtassátok a tojásokat, ne a mintásra), egy-egy színes tojásért meg nem akartam egy-egy színes ív papírt elhasználni;
  • színes ceruzák, filcek - erre akkor van szükség, ha te saját magad szeretnéd kidekorálni a tojásokat;
  • ceruza, radír
  • körző
  • olló
  • ragasztó - a képen ragasztópisztoly szerepel, de menetközben rájöttem, hogy kétoldaló ragasztóval jobban járok, de akármilyen ragasztó megteszi!
  • pár centis színes szallag vagy cérna - szép lett volna, ha van pasztell árnyalatom, de jelenleg csak a karácsonyról megmaradt ezüst volt itthon



1. Első lépésben körzővel megrajzoltam a koszorú alapját, majd kivágtam. Itt jó, ha vékony élű ollóval, vagyakár snicerrel (ha nem gyerkőccel készítjük) dolgozunk, különben nehezenlehet haladni.
2. Aki nyomtatta a nyuszit, annyidolga van csak, hogy kivgja. Én viszont egy szm nyusziért nem szerettem volna nyomtatni, ezért a jó öreg kopírozós cselhez folyamodtam: megfelelő méretre kicsinyítettem a képet, aztán monitor elé tartva a lapot halványan meghúztam ceruzával a vonalakat (azért halványan, épp csak odaérve, hogy ne sértsem meg a képernyőt), aztán filccel erősítettem meg a vonalat. Mielőtt körbevágtam volna, a ceruza nyomait kiradíroztam.


3. Szerencséreolyan tojásmintát találtam, ami elég vastag kontúrral rendelkezik ahhoz, hogy a papír hátánál is jól látszódjon, így tudtam, hogy meddig kell menjek. Dekoráltam a tojásokat (ami egy kivételével annyit tesz, hogy különböző színűekre festttem)
4. Egy kis darab papírzsepi-galacsin segítségével próbáltam elkenni a ceruza pigmentjét, de meglepetésemre a FaberCastlemárkánál egyáltalán nem működött, a régi Conte típusú színesekkel készülteknél viszont nagyon szép eredménnyel jártam.


Ötlet innen


5. Miután kifestettem, megrajzoltam, nyomtattam a tojásokat, kiágtam őket.
6. Elrendeztem őket. Mindenki maga tudja, hogyan szeretné a színeket kombinálni.
7. Miután megvolt mindegyik tojás helye, levettem őket, majd kétoldalú ragasztó segítségével felapplikáltam őket a korongra. Először az alsó sort, aztán a nyuszit, a mintás tojásokat és végül a rajzoltat.


8. Utolsó előtti lépésben felragasztottam a nyuszi masniját - nem enyém az érdem, egy dobozon kaptam a masnit még évekkel ezelőtt, pont pár napja gondolkodtam, hogy kidobom, végül mégsem tettem "jó lesz még valahova" elvet követve, és milyen jól tettem!
10. Utolsó lépésként a szalagot ragasztottam fel kétoldalú ragasztó és ragasztószalag segítségével. De akár ragasztó és egy darab papír is jó erre a célra, akinek nincs kétoldalú ragasztója.






Végül kikerül a bejárati ajtónkra is a dísz. Sajnos más sötétedett mire végeztem, így a fényviszonyok sem voltak tökéletesek, de a lényeg látszik rajta. :)



Én kivételesen nagyon meg vagyokelégedve a végeredménnyel. Hihetetlenül jó érzés volt végre kicsit kreatívkodni! Már alig várom, hogy újabb alkalmam legyen rá. :)
Édesanyám szerint gyerekes, szerinem csak a pasztell színek teszik. :D De tény, hogy remek elfoglaltság gyerkőcökkel is elkészíteni - akár otthon családi program keretein belül, akár iskolában, ovódában.

Nektek hogy tetszik az ajtódísz? Szoktatok húsvétkor ajtódíszt használni? Ha igen, a tiétek milyen?

Kellemes készülődést kívánok!
Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből